Tüketicinin evden çıkmadan yaptığı alışveriş sevildi ..
1 sayfadaki 1 sayfası
Tüketicinin evden çıkmadan yaptığı alışveriş sevildi ..
Tüketicinin evden çıkmadan, mektup, telefon ve internet üzerinden yaptığı alışveriş, 2009'un 10 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 artarak 15 milyar 629.7 milyon TL’ye ulaştı.
Kriz nedeniyle tüketicinin eve kapanması, mektup, telefon ve internet üzerinden yapılan alışverişi artırdı. 2009 yılının Ocak–Ekim döneminde mektup, telefon ve internet üzerinden yapılan alışveriş, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 artarak 15 milyar 629.7 milyon TL’ye ulaştı. Bu dönemde e-ticaret geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8.5 oranında artarak, 7 milyar 279.6 milyon TL’ye çıktı. 10 aylık dönemde sanal mağaza sayısı ise 20 bin 500’e dayandı.
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, e-ticaret 2009 yılı Ocak-Ekim döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8.5 artarak 6 milyar 713.3 milyon TL’den 7 milyar 279.6 milyon TL’ye çıktı. 2009’un 10 aylık döneminde yerli kartların yurt içinden ve dışından kullanılmasıyla, sanal ortamda gerçekleşen işlem sayısı yüzde 7.1 artarak 54 milyon 647 bin 137’ye ulaştı. Geçen yıl aynı dönemde sanal ortamda 50 milyon 971 bin 750 adet işlem gerçekleşmişti.
MEKTUPLA, TELEFONLA VE İNTERNET ÜZERİNDEN ALIŞVERİŞ YÜZDE 17.85 ARTTI
Yılın 10 aylık döneminde tüketici mektup, telefon ve internet üzerinden yapılan siparişlerle geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17.85’lik artışla toplam 15 milyar 629.7 milyon TL’lik işlem hacmi yarattı. Söz konusu dönemde işlem sayısı yüzde 9’luk artışla 99 milyon 296 bin 161’e çıktı. 2008 yılının 10 aylık döneminde tüketici mektup, telefon ve internet üzerinden yaptığı 91 milyon 433 bin 910 işlemde 13 milyar 261 milyon TL’lik işlem gerçekleştirmişti.
SANAL MAĞAZA SAYISI 20 BİN 500’E DAYANDI
Sanal aağaza sayısında yılın 10 aylık döneminde geçen yıla göre yüzde 14.4’lük bir artış yaşandı. BKM verilerine göre sanal ortamda, 2008 sonunda 17 bin 891 olan mağaza sayısı, Ekim sonu 20 bin 470’e yükseldi. Sanal mağazaların sektörlerine göre dağılımına bakıldığında, 3 bin 791’inin doğrudan pazarlama, 3 bin 346’sının elektrik, elektronik bilgisayar, 3 bin 349’unun ise hizmet sektöründe yoğunlaştığı görüldü.
KREDİ KARTI SAYISI YÜZDE 2 ARTTI
Bankalararası Kart Merkezi’nin Ekim 2009 verilerine göre toplam kredi kartı sayısı Ekim 2008’e göre yüzde 2.5 oranında artarak 43 milyon 849 bine, toplam banka kartı sayısı da yüzde 6.34 oranında artarak 63 milyon 760 bine yükseldi. Aynı dönem itibariyle, POS ve ATM sayıları da sırasıyla yüzde 6.8 ve 8.37 artarak, 1 milyon 732 bin 100 ve 23 bin 232 düzeyine yükseldi.
Kredi Kartı, Banka Kartı, POS ve ATM Sayısı (Ekim 2009)
Miktar Yıllık
değişim*
(Adet) (Yüzde)
Kredi Kartı (bin adet) 43.849 2.5
Banka Kartı (bin adet) 63.760 6.3
POS Sayısı 1.732.100 6.8
ATM Sayısı 23.232 8.4
*2008, 2009 Ekim ayları itibariyle değişim
İNTERNET BANKACILIĞI YÜZDE 14 ARTTI
Türkiye Bankalar Birliği Eylül Raporu’na göre, İnternet bankacılığı aktif müşteri sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14 artarak, 5.7 milyon kişiye yükseldi. Bu dönemde müşterilerin yüzde 90’ı bireysel, yüzde 10’u kurumsal olarak ayrıştı.
İnternet bankacılığından yapılan işlemler geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8 artarak, 220 milyar TL’ye ulaştı. Ağırlıklı olarak havale işlemlerinden oluşan finansal işlemler yüzde 4 oranında arttı. Aynı dönem için, yatırım işlemleri yüzde 16 artış gösterdi. Yatırım işlemlerindeki artış, yılın ikinci ve üçüncü çeyreğinde hızla artan hisse senedi işlemlerinden kaynaklandı.
İnternet Bankacılığı Seçilmiş Göstergeler
Eylül
2008 2009 Yıllık değişim
(yüzde)
Aktif müşteri sayısı (bin adet) 4.983 5.691 14
İşlem Hacmi (milyon TL)
Finansal işlemler 132.127 137.593 4
Yatırım işlemleri 70.633 82.030 16
Toplam 202.760 219.623 8
kaynak : veteknoloji
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz